Uyku ile ilgili 7 ilginç gerçek

Uyku ile ilgili 7 ilginç gerçek
Yaşlandıkça uyku daha değerli hale gelir. Hayatımız boyunca bize, düzgün bir şekilde çalışabilmek için tam sekiz saate ihtiyacımız olduğu söylendi ve çoğumuz uykuyu o kadar seviyoruz ki, vaktimiz olsaydı, günümüzün üçte birini mutlu bir şekilde buna ayırırdık. Gerçekten iyi bir uykudan sonra kendi şartlarınızla uyanmak gibisi yoktur.

Ancak uyku aslında ciddi bir iştir. Genel sağlığımız ve refahımız için gereklidir. Bir insanın uykusuz kaldığı bilinen en uzun süre on bir saat olmasına rağmen insanlar daha kısa sürede ölmüşlerdir. Uykuya yeterli miktarda zaman ayırmanız hayati önem taşıyor.

Yatağa gitmek için biraz daha cesaretlendirilmeye ihtiyacınız varsa işte size bazı büyüleyici uyku gerçekleri.

  1. Uyku yoksunluğu sizi yiyecek yoksunluğundan daha çabuk öldürür.

Birisi bize uyumayı mı yoksa yemeyi mi tercih ettiğimizi sorsa ne cevap vereceğimizden emin değiliz. Her ikisi de insan yaşamı için gereklidir ve aynı derecede keyiflidir. Ancak insanlar birkaç yan etkiyle bir hafta veya daha uzun bir süre yemek yemeden yaşayabilirken, yalnızca birkaç günlük uyku yoksunluğu sizi işlevsiz hale getirebilir. Aslında uyku yoksunluğu resmi olarak bir işkence türü olarak listeleniyor.

  1. İnsanlar uykuyu isteyerek geciktiren tek memelidir.

Filler yorulduklarında kestirirler. Foklar uykuya ihtiyaç duyduklarında en sevdikleri kayanın üzerine yayılırlar ve uyku diyarında biraz zaman geçirirler. Yapacak daha önemli işlerimiz olduğunu düşündüğümüz için uykuyu geciktiren tek memeli insandır.

  1. Çoğumuzun aslında yedi saat veya daha fazlasına ihtiyacı var.

Araştırmacılar insanları saat veya pencere olmayan bir odaya yerleştirip onlara yorgun hissettiklerinde uyumalarını söylediğinde, çoğu 24 saatlik süre içinde yedi saatten fazla uyudu. Yalnızca yüzde 2,5'i yedi saatten az uyudu. Vücudunuzun doğal ihtiyaçlarını karşılamak istiyorsanız yedi ila sekiz saat arasında bir süre hedef almak için iyi bir miktardır.

  1. Ortalama bir insan 7 dakikada uykuya dalar…

… ama aslında sürüklenmeniz 10 ila 15 dakikanızı alacaktır. Beş dakikadan daha kısa sürede uykuya dalarsanız büyük olasılıkla uykusuz kalmışsınızdır.

  1. Yeni doğan bebeklerin ebeveynleri aşırı derecede uykusuz kalıyor.

Ortalama olarak, yeni ebeveyn olan bir kişi, ebeveynliğinin ilk iki yılında 6 aylık uykusunu kaybeder ve bir kadının sahip olduğu her çocuk için yetersiz uyku riski %46 oranında artar. Yeni doğanlar günde 15 saat uyurlar ancak ne yazık ki bu her zaman geceleri gerçekleşmez, bu nedenle yeni annelerin bebekleri ne zaman uyursa uyumaları teşvik edilir.

  1. Gecede yedi saatten az uyuyan yetişkinlerin astım, diyabet ve kansere yakalanma olasılığı daha yüksek.

Ayrıca erken ölme olasılıkları da %12 daha fazla. Uyku eksikliğinin genel sağlığınız ve refahınız üzerinde ciddi sonuçları vardır ve araba kullanıyorsanız sizi araba kazasına neden olma riskine sokabilir. Amerika'da yılda 1.500 ölüm, sürücülerin direksiyon başında uyuyakalmasından kaynaklanıyor ve son 30 gün içinde 25 kişiden 1'i araç kullanırken uyuyakaldığını bildirdi.

  1. Gecenin %75'ini felçli geçiriyorsun.

REM uykusu sırasında beyniniz, rüyalarınızı gerçekleştirmemeniz için vücudunuzu felç eder. Bize göre bu gerçekten iyi bir evrimsel özellik. Uçabileceğini düşünen uyuyan insanlarla dolu bir dünya hayal edin. Korkutucu.

Etiketler :