2024 Yılında Çıkacak En İyi 12 Elektrikli Araç ?

2024 Yılında Çıkacak En İyi 12 Elektrikli Araç ?
2024 yılında çıkacak en iyi elektrikli otomobil modelleri haberimizde.

Kia, Tesla, Hyundai ve daha fazlası. Sizler için 2024 yılında piyasaya çıkacak en iyi 12 elektrikli araç modellerini listeledik.

1.Kia EV3

Kia EV3

Kia'nın EV3 elektrikli kompakt SUV'si geçen yıl konsept olarak piyasaya sürüldü ve 2024'te gerçek anlamda piyasaya çıkacak. Kia, pratik ve "sürmesi keyifli" bir şey üretmeyi amaçlıyor ve şaşırtıcı olmayan bir şekilde , geçen yılın seçimlerinde görülen kısaltılmış EV9'a benziyor .

Kia, fiyatları 35.000 ila 50.000 dolar arasında değişen EV3 gibi bir dizi küçük EV'yi piyasaya sürmeyi planlıyor. EV3'ün ön camı ileri itilirken, asimetrik açılarla kesilmiş sağlam kare çamurluklar EV9'u yansıtıyor. Bağlantısı kesilmiş bir C sütunu, çatıya yüzer bir etki kazandırır. İçerisi çevre dostu malzemelerle döşenmeli ve uzunluğu, konumu ve açısı dönebilen mini masalar bulunmalıdır. Sıra tipi arka koltuk, elektrikli scooter ve bisiklet gibi büyük eşyaları saklamak için yukarı doğru katlanabilir.

2.Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai'deki son tasarım yönünün hayranları olduğumuz bir sır değil ve aynı zamanda 2021 "orijinal" Ioniq 5'i de onayladık . Ancak 5'in, düşünüldüğü kadar eskimeyebilecek bazı unsurları (ön tamponun sivri ortası ve geniş tekerlek kemerleri, iki isim) vardı. 2024'te sunulacak ve Ioniq 5 N olarak adlandırılan bu yenilemenin başlangıçtaki tasarım coşkusunu yumuşatması sevindirici.

Ayrıca performans yükseltmesi de var: N Grin Boost düğmesine bastığınızda tork ve güç 478 kW/650 PS'ye kadar çıkıyor ve yanlara doğru gitmeyi seviyorsanız drift teknolojisi kayma açılarını korumanıza yardımcı oluyor. Diğer süslemeler arasında temel donanıma kıyasla 20 mm daha alçak konumlandırılmış çanak koltuklar, ön tamponun alt kısmı boyunca uzanan bir dudak spoyleri ve "göz alıcı" parlak turuncu vurgulara sahip bir arka difüzör yer alıyor.

3.Hyundai Ioniq 7

Artık Kia'nın EV9'u geldiğine göre, Hyundai Motor Group'un bir sonraki büyük eSUV'si Ioniq 7 olacak ve 2024'teki ilk çıkışından önce vahşi doğada test aşamasında görüldü. Yerleşik otonom sürüş teknolojisi ve iyi bir performans bekliyoruz.

İç mekan muhtemelen mükemmel Ioniq 6'dan notlar alacak .

Ioniq 7'nin yan profili, ön camının dik eğimli olduğunu ve kutulu Kia EV9'dan farklı olarak arkada eğimli bir tavan hattını gösteriyor ve her ikisi de aynı E-GMP platformunu temel alıyor. Birleşik Krallık'ta EV9, 201 bhp'lik tek bir motoru veya 379 bhp'lik çift motoru çalıştıran 99,8 kWh'lik bir pile sahip. EV9'un tek şarjla yaklaşık 350 mil yol kat edebileceği söyleniyor, bu nedenle Ioniq 7'nin benzerini bekleyebilirsiniz. Aynı zamanda mükemmel 800 volt şarj sistemine sahip olacak ve 25 dakikadan kısa sürede yüzde 10 ila 80 şarja izin verecek.

Ioniq 7'nin Hyundai Grubu'nun E-GMP platformunu kullanan son modellerden biri olması bekleniyor. 2025'te yeni nesil EV platformlarını temel alan ilk araçları göreceğiz: eM ve eS.

Görünüşe göre eM, tek bir şarjla menzilde yüzde 50'lik bir iyileşme sağlamanın yanı sıra Seviye 3 veya daha yüksek otonom sürüşü destekleyecek. Ayrıca pil ve motorlar gibi temel bileşenleri standartlaştıran grubun “Entegre Modüler Mimarisi” de kullanılacak. eS, yolculuk havuzu oluşturma, kargo taşıma ve teslimatlar için kullanılanlar gibi ticari Amaca Yönelik İnşa Edilmiş Araçlara yönelik bir Elektrikli Araç platformudur.

4.Range Rover Elektrik

Land Rover'ın bu noktaya ulaşması zaman aldı ancak tam elektrikli Range Rover'ın nihayet 2024 yılında üretime geçmesi planlandı. İsveç'te -40 santigrat derece ve Dubai'de 50 santigrat derece de dahil olmak üzere her türlü koşulda yol testleri zaten başladı.

Bu nedenle şirketin 50 yılı aşkın geçmişiyle arazide hiçbir şeyi fethetmeden işini şansa bırakmadığından emin olabilirsiniz. Mevcut Kias ve Hyundai'lere benzer şekilde tam elektrikli Range Rover, hızlı şarj için 800 voltluk bir mimariye sahip olacak. 400 mile yaklaşan geniş bir menzil de bekliyoruz. Elektrikli güç aktarım sistemi sayesinde fısıltı kadar sessiz olmasının yanı sıra aktif gürültü engelleme sistemi de doğrulandı. İncelemeleri sabırsızlıkla bekleyenler için ön siparişler açıldı.

5.Ford Explorer

Pil sorunları nedeniyle yarım yıllık bir gecikmenin ardından Explorer crossover, 2024 yazında iniş yapacak. Volkswagen'in MEB platformunu kullanıyor (tüm ID. modellerinde görülüyor) ve muhtemelen aynı pil ve motor seçeneklerine sahip olacak, yani 52- kWh veya 77-kWh sayıları 335 mile kadar ve 201 ile 335 bhp arası için iyidir. Amerika'da tasarlanan ancak Almanya'daki yeni Ford Köln EV Merkezi'nde üretilen bu EV şimdilik yalnızca AB'de bulunuyor, ancak popüler olursa kim bilir? Sadece 25 dakikada yüzde 10 ila 80 oranında hızlı şarj olan iki ve dört tekerlekten çekişli versiyonlar olacak. Gösterge panelinin genişliği boyunca uzanan bir ses çubuğuyla iç mekan da özel bir kazançtır.

6.Polestar 4

Polestar 4, fark yaratan bir SUV coupé'dir. Arka tarafa baktığınızda nedenini anlayacaksınız; Polestar arka camdan tamamen kurtuldu. En güçlü çift motorlu 4, iddia edilen 350 mil menzil için ( WLTP ölçüm standardını kullanarak) 102 kWh pille çalışacak ve bugüne kadarki en yüksek performanslı Polestar da öyle. Uzun menzilli tek motorlu otomobil 272 bg güce ve 372 mil (WLTP) menzile sahiptir. Çift yönlü şarj dahildir ve araçtan yüklemeye özelliği vardır, böylece arabanın aküsünü küçük cihazlara güç sağlamak için kullanabilirsiniz. Marka, arka cam yerine, eski dikiz aynasının yerini alan yüksek çözünürlüklü ekranın yeteneklerine güveniyor. Tavana monte edilmiş bir arka kameradan gelen gerçek zamanlı yayının daha geniş bir görüş alanı sağladığı iddia ediliyor. Bu teknoloji yeni değil; Range Rover ClearSight kamera aynasını yıllardır kullanıyor ancak Polestar, tasarım potansiyelinden tümüyle yararlanan ilk kişi. Nedeni? Daha iyi aerodinamik özellikler: 4'ün kaygan 0,26 sürtünme katsayısı vardır.

7.Porsche Macan EV

7.Porsche Macan EV

2019 Taycan'dan bu yana oldukça uzun bir bekleyiş oldu ama sonunda tamamen elektrikli Macan 2024'te sahneye çıkıyor. (Ancak planlanan saf elektrikli 718 Boxster ve Cayman için biraz daha beklememiz gerekecek.) Porsche'nin 603 bhp'ye kadar güç sağlayan iki motorlu kurulumla markadan beklediğiniz hıza sahip olacak şekilde sıfırdan yeni güç aktarma organı için inşa edilen ikinci EV, 100 kWh pilin ise en az 310 mil için iyi olması gerekiyor. menzil. İç mekanda, akıllı yönlendirme ve halka açık hızlı şarj noktalarının canlı güncellemeleri gibi elektrikli sürüş özelliklerinin sözde daha iyi entegrasyonuna sahip yeni bir Porsche kullanıcı arayüzünü çalıştıran 12,3 inçlik ana bir dokunmatik ekran bulunuyor.

8.Audi Q6 e-tron

Audi'nin daha küçük Q4 e-tron ile daha büyük Q8 e-tron arasında yer alan yeni eSUV'si, Porsche ile paylaştığı ve aynı zamanda Porsche'de de kullanılacak olan Premium Platform Electric veya PPE adı verilen yeni nesil bir EV platformuna sahip. Macan EV'nin üstünde. Mevcut Kias ve Hyundai'lere çok benzeyen 800 voltluk bir mimariye sahip, yeni elektrik motorlarıyla övünüyor ve aküye daha fazla enerji yoğunluğu kazandırmak için prizmatik lityum iyon hücreleri kullanan 93,0 kWh'lik bir aküyle çalışıyor . Arka motor, hızlanma ve çekiş için ön üniteye çağrılan ana güç merkezidir ve her ikisinin birleşiminin, Q6 için altı saniyenin altında (ve SQ6 için 4,5) sıfırdan 60'a kadar bir süre sunacağı varsayılmaktadır. Prototipin hem metin hem de video yansıtabilen far teknolojisinin üretime geçmesini umuyoruz. 

9.Nimbus One

Bu çevik, iki koltuklu şehir elektrikli aracının sloganı "Üç tekerlekli arabanız sizi bekliyor". 2024'te gelecek olan 10.000 doların altındaki araç, sadece sürmesi eğlenceli gibi görünmekle kalmıyor, aynı zamanda son derece etkileyici istatistiklere de sahip: 3 saniyede sıfırdan 30 mil/saat hıza; 93 mil menzil; galon başına mil 370 benzin eşdeğeri; ön hava yastıkları, ABS, ADAS ve çelik çerçeve; ve ev prizinden 5,4 saatte dolan değiştirilebilir 9 kWh pil. One'ın azami hızı 50 mph ve One S'nin 75 mph'ye ulaştığı iki Nimbus versiyonu geliyor. Ancak asıl nimet, bir motosiklet kadar dar olan ince üç tekerlekli tasarımın dönüşlerde eğilerek dengesini koruyabilmesi ve Nimbus'u trafikte hızla ilerlemek için ideal hale getirmesidir.

10.BMW i4 2024

BMW i4, Alman otomobil üreticisi için bir hit oldu ve haklı olarak da öyle . Ancak 2024 yenilemesi sayesinde biraz daha iyi hale gelmek üzere. Her ne kadar test sürüşü sırasında kamufle edilmiş olsa da, dış tasarım pek fazla bakımdan geçmiyormuş gibi görünüyor; ızgaralar bir tarafta radarla aynı kalıyor, tampon tasarımı çoğunlukla dokunulmamış görünüyor, ancak farlar yeni LED imzası. Ancak arka tampon, güncellenen arka lambalarla birlikte yeniden şekillendirilebilir. Mevcut i4, 80 kWh pil ile 365 mil menzile sahip, ancak bu, Model 3 Uzun Menzilli'nin 391 mil ile en iyisi, bu yüzden BMW'nin bu konuyu ele almasını ve yeni iDrive 9 bilgi-eğlence sistemini almasını bekliyoruz.

11.Lotus Emeya

Lotus Emeya

Çok beğendiğimiz SUV Eletre'nin devamı , Lotus'un Porsche Taycan'a rakip olacak ilk hiper-GT'sidir. Dört kapılı EV, 2024 yılında üretime girecek ve İngiliz markasının Eletre ve çok geciken Evija hiper otomobilinden sonra üçüncü elektrikli modeli olacak. Uyarlanabilir havalı süspansiyona ve aktif aerodinamik özelliklere sahip üst modelin 893 bg güce ulaşacağı ve 2,8 saniyede sıfırdan 62 mil/saat hıza çıkacağı tahmin ediliyor. Söylentiye göre Lotus, 350 kW şarj ile 18 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 10 ila 80 oranında yeniden doldurulabilen 102 kWh pil paketini piyasaya sürecek. Menzil konusunda Lotus, Emeya'nın Amsterdam'dan Paris'e tek şarjla gidebileceğini söyledi, yani bu yaklaşık 315 mil civarında bir tahmini maksimum mesafe anlamına geliyor.

11.BYD Seal U 2024

BYD Seal U

BYD'nin küresel EV hakimiyeti, bu dördüncü modelin 2024'ün başlarında Birleşik Krallık serisine eklenmesiyle devam ediyor. Seal U, markanın Birleşik Krallık müşterileri için sunduğu ilk SUV olacak çünkü daha büyük olan yedi koltuklu Tang yalnızca soldan geliyor. el sürücüsü. Seal sedan yalnızca elektriklidir ve BYD'nin e-Platform 3.0'ını kullanır; Seal U ise halihazırda Çin'de satılan bir arabanın plug-in hibrit veya saf elektrik seçenekleriyle sunulan bir versiyonudur. Elektrikli formda orta boy bir SUV olarak Seal U, Volkswagen ID.4 ve Ford Explorer'a rakip olmayı hedefleyecek ve iki pil boyutuna sahip olacak: 71 kWh ve 87 kWh. Daha küçük olanı 261 mil, daha büyük olanı ise 311 mil menzile sahip olmalı; ancak her ikisi de 218 bg'lik elektrik motorlarına güç verecek. 71 kWh'lik model için yüzde 30'dan yüzde 80'e şarj işlemi 28 dakika kadar kısa bir sürede tamamlanacak.

12. Volvo EX30 2024

[caption id="attachment_4146" align="alignnone" width="1600"]Volvo EX30 2024 Volvo EX30 2024[/caption]

Volvo herkesin, örneğin yedi koltuklu elektrikli EX90'ın piyasada olacağı gerçeğine değil, 2024 yılının özellikle yeni müşterileri markaya çekmek için tasarlanan "değerli" EV yılı olacağı haberine odaklanmasını istiyor . 2023 sonuna kadar yollara sunulması ancak daha fazla yazılım geliştirilmesi nedeniyle ertelendi. Giriş seviyesi EX30'un üç çeşidi mevcuttur: 51 kWh tek motorlu, 69 kWh tek motorlu ve 69 kWh performanslı çift motorlu. Geely'nin Sürdürülebilir Deneyim Mimarisinin en küçük versiyonunda yer alıyor , bu da kaçınılmaz olarak grubun Smart #1 ve Zeekr X ile benzer özellikleri paylaştığı anlamına geliyor . İncelememizde söylediğimiz gibi , "En üst model, NMC akülü, çift motorlu, dört tekerlekten çekişli olup 315 kW (428 hp) güç üretir ve açıkçası akıl almaz bir 3,6 saniyede sıfırdan 62 mil/saat hıza çıkar. Bu, onu Volvo'nun 'şimdiye kadarki en hızlı hızlanan otomobili' yapıyor; bu da kurumsal bir duruşa çok benziyor ve pazarın böyle bir segmenti için tamamen gereksiz.”