Avatar: Pandora'nın Sınırları Oyunu

Avatar: Pandora'nın Sınırları Oyunu
Avatar: Frontiers of Pandora, PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için açık dünya video oyunudur. Ubisoft'un Massive Entertainment stüdyosu tarafından Lightstorm Entertainment ve 20th Century Games ile...

Avatar: Frontiers of Pandora, PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için açık dünya video oyunudur. Ubisoft'un Massive Entertainment stüdyosu tarafından Lightstorm Entertainment ve 20th Century Games ile işbirliği yapılarak geliştirildi.  Yönetmenliğini Ditte Deenfeldt'in üstlendiği film, 7 Aralık 2023'te gösterime girdi.

Hikaye, İkinci Pandoran Savaşı sırasında, Avatar: Suyun Yolu'nda RDA'nın Pandora'ya dönmesinden sonraki bir yıllık görülmemiş zaman atlaması sırasında geçiyor . Hikayenin en büyük çatışması Batı Sınırının Kolonizasyonudur.

Avatar: Pandora'nın Sınırları Oyunu

Oyunun Özeti

Wii/PSP ve Nintendo DS oyunları gibi hikaye de Kaynak Geliştirme İdaresi'nin tecavüzüne karşı karşıya kalan bir Na'vi baş karakterine odaklanıyor . Hikaye, yeni karakterlerin yer aldığı yeni, bağımsız bir bölümdür. Oyun, Ubisoft'un James Cameron's Avatar: The Game oyununun doğrudan devamı veya doğrudan filmle bağlantılı bir oyun olarak duyurulmadı ancak gelecek devam filmleriyle birlikte Avatar evrenini yeni yollarla genişletiyor.  Canon olmasına rağmen filmlerle büyük bir bağlantısı yoktur.  Bunun yerine, oyunda Frances Ardmore'dan bahsedilmesi gibi bazı küçük geçiş yönleri var .

Hallelujah Dağları Savaşı'ndan önce , RDA'nın TAP'ı ( Elçi Programı ), Na'vileri insanmış gibi yetiştirmek ve onları kendi türlerine karşı çevirmek amacıyla Na'vi çocuklarını kaçırdı. Bu çocuklardan biri kahramanımızdır . Çocuklar RDA lideri John Mercer tarafından kaçırıldı , ancak tesis Pandoran Savaşı sırasında Na'vi klanları tarafından saldırıya uğradığında, RDA çocukların infaz edilmesini emretti. Çocuklar , gruptaki çocukları dondurarak uykuya sokan öğretmenleri Alma Cortez tarafından kurtarıldı.

[caption id="attachment_594" align="alignnone" width="1000"]avatar oyunu Batı Sınırı[/caption]

15 yıl sonra çocuklar uyandı ve dünyalarını keşfetmekte özgür oldular. Diğer Na'viler tarafından yabancı olarak algılanıyorlar ve orijinal kayıp miraslarıyla yeniden bağlantı kurmaları gerekiyor. Ancak RDA geri döndü ve Na'vi'nin Pandora'yı bir kez daha korumak için klanlarını birleştirmesi gerekiyor.

Oyun Pandora'nın bir kıtası olan Western Frontier'da geçiyor. Oyun alanları şunları içeriyor:

  • Dokumacı Aranahe klanının yaşadığı Kinglor Ormanı
  • Zeswa klanının zakru ile birlikte yaşadığı ve at binmeyi öğretebildiği Yukarı Ovalar (Kuzeyde bulunur)
  • Kame'tire şifacı klanının ikamet ettiği Bulutlu Orman (Batı'da bulunuyor)

Komplo

2146'da (ilk Avatar filminden 8 yıl önce), RDA , Na'vi'lerin RDA'nın çıkarları için kültürel elçiler olmak üzere insanlar gibi yetiştirildiği Elçi Programı (TAP) adlı bir program kurdu . Çocukların Alma Cortez adında bir öğretmeni var ve program John Mercer tarafından yönetiliyor . Kahramanımız, kız kardeşleri Aha'ri ve diğer öğrenciler Ri'nela , Teylan ve Nor ile birlikte bu çocuklardan biridir . Mercer çocuklara klanlarının onları terk ettiğini söyler ancak Aha'ri buna inanmayı reddeder. Grupla birlikte kaçmaya çalışır ancak meydan okuduğu için Mercer tarafından öldürülür.

[caption id="attachment_595" align="alignnone" width="1000"]Avatar: Pandora'nın Sınırları Oyunu Priya ve So'lek, Direniş Karargâhında.[/caption]

8 yıl sonra, 2154'te Jake Sully, Ruhlar Ağacına Saldırı için Na'vi'yi organize etti . Kargaşa ve isyan, Mercer'i TAP'ı sona erdirmeye teşvik eder ve Mercer, artık ergenlik çağındaki öğrencilerin infaz edilmesini emreder. Askerler öğrenciye ateş etmek üzereyken Alma içeri girer ve onları vurarak öldürür. Öğrenciler ve Alma kriyopodları bulur ve Alma onları saklamak ve kurtarmak için içeriye koyar.

Neredeyse 16 yıl sonra, 2169'da Alma, Direniş'in birkaç üyesiyle birlikte çocukları kurtarmak için geri döner (bu kadar uzun sürdü çünkü Alma, hepsinin bir patlama nedeniyle öldüğünü düşünüyordu). Kaçarlar, ancak kahraman kısa bir süre Mercer ve onun albay asistanı Angela Harding ile tanışır . Mercer bunca yıldan sonra hâlâ öğrencilerin ölmesini istiyor. Kahraman, So'lek ile tanışır ve Direniş Karargâhına gider ve burada Priya Chen ile tanışırlar . Grup şimdilik güvende olsa da, RDA'nın Pandora'yı, özellikle de Batı Sınırını yeniden kolonileştirme kararı hakkında bilgilendirildiler.

Öğrenciler, Direniş'in RDA üslerini yok etmesine yardım ederken Eywa'ya bağlandıkları bir Tarsyu fabrikası bulurlar. Kahraman, klanları Sarentu'nun uzun zaman önce Entu tarafından kurulduğunu öğrenir ve atalarının anısına konuşur.

Kahraman ayrıca Aranahe klanıyla tanışır ve tsahik Etuwa ve yetenekli dokumacı Nefika ile arkadaş olur. Üç kişilik grup, Yuva Ağaçlarında neden aşırı miktarda kral lorunun bulunduğunu keşfeder ve sorunun RDA'nın kirliliğinden kaynaklandığını öğrenir. Bu bilgiyle klan lideri Ka'nat , klanın RDA'ya karşı savaşmasını kabul eder.

Direniş Karargahında Nor'un, Mercer ve Harding'in tacizlerinin çoğuna nasıl göz yumduğu konusunda Alma ile bir tartışması yok. Ancak üs, RDA tarafından saldırıya uğrar.

Kahraman, Zeswa klanına gider ve kız kardeş olan iki lider Nesim ve Minang ile tanışır. Direat binmeyi ve Harding'in değerli malzemelerden oluşan bir karaborsa için zakru gibi hayvanları nasıl kaçırdığını öğreniyorlar.

[caption id="attachment_596" align="alignnone" width="1000"]Aranahe'den Etuwa ve Nefika. Aranahe'den Etuwa ve Nefika.[/caption]

Ana karakterler

İnsanlar

[caption id="attachment_597" align="alignnone" width="406"]Direniş'ten Priya Chen Direniş'ten Priya Chen[/caption]

  • John Mercer (ses: Andreas Apergis)- TAP'ın yöneticisi olan bir RDA lideri
  • Angela Harding (ses: Warona Setshwaelo) - Mercer'in müttefiki olan RDA'nın bir üyesi
  • Priya Chen (ses: Mylène Dinh-Robic) - Direnişin bir üyesi
  • Alma Cortez (ses: Karen Glave) - Çocukları dondurarak uykuya yatırdığında kurtaran bir avatar sürücüsü
  • Alexander Tremayne (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi ve SID'nin mucidi
  • Anqa Salaam (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi. Aynı zamanda Avatar serisindekibilinen ilk LGBT karakteridir.
  • Billy Nash (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi
  • Hurit Ahenakew (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi
  • Nalin Laine (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi
  • Rajinder Singh Grewal (ses: bilinmiyor) - Direniş'in bir üyesi

Na'vi

[caption id="attachment_598" align="alignnone" width="669"]TAP öğrencilerinden Teylan TAP öğrencilerinden Teylan[/caption]

  • Frontiers Kahramanı (ses: Alice Snaden/Patrick Emmanuel Abellard/Ess Hödlmoser) - Sarentu klanından kaçırıldıktan sonra TAP'ta büyüyen kahraman; bir ablası var Aha'ri
  • Teylan (ses: Evan Stern) - Gençken kaçırılan bir TAP üyesi
  • Nor (ses: Patrick Kwok-Choon) - Bir TAP üyesi gençken kaçırıldı
  • Ri'nela (ses: Hanneke Talbot) - Gençken kaçırılan bir TAP üyesi
  • So'lek (ses: Dusan Dukic) - Kahramana büyük ölçüde yardımcı olan bir erkek dövüşçü
  • Ka'nat (ses: Chimwemwe Miller) - Aranahe klanının Olo'eyktanı
  • Etuwa (ses: Cara Ricketts) - Aranahe klanının Tsahik'i ve Ka'nat'ın kızı
  • Nefika (ses: Tamara Brown) - Aranahe klanından bir kadın dokumacı
  • Eetu (ses: Araya Mengesha) - İkrana giden yolu açan erkek bir Na'vi
  • Nesim (ses: bilinmiyor) - Minang'ın Zeswa klanına liderlik eden kız kardeşi
  • Minang (ses: Natalie Sharp) - Zeswa klanının Tsahìk'i ve Nesim'in kız kardeşi
  • Anufi (ses: Maev Beaty) - Kame'tire klanının Tsahìk'i
  • Mokasa (ses: Sterling Jarvis) - Kame'tire klanında Anufi'ye yardım eden erkek bir Na'vi
  • Okul (ses: Chase Lo) - Kame'tire klanından bir erkek Na'vi

Oynanış

Karakter oluşturma ve özelleştirme

Pazarlamanın kahramanı kadın Na'vi olmasına rağmen, oyuncu aynı zamanda erkeksi bir sese ve vücuda da sahip olabilir. Oyuncunun Na'vi'si farklı saç, vücut tipleri, sesler ve vücut boyası gibi seçeneklerle özelleştirilebilir."

Keşif

Oyun, "yaşayan ve tepki veren bir dünya" içeren birinci şahıs aksiyon macera açık dünya oyunudur. Ancak hayvanlara binerken üçüncü kişi olur. Geliştiriciler, Pandora'nın oyuncuların "ay'da alternatif bir hayat yaşayabileceği" sürükleyici bir versiyonunu yaratmakla ilgilendiler. Çok sayıda görev ve yan görev var .

Oyuncu, çevreyi taramaya yardımcı olan "Na'vi vizyonunu" kullanabilir. Bir hedefin bulunduğu engebeli alanı, görüş alanında büyük, açık, turkuaz bir leke olarak vurgular. Na'vi görüşü hayvan izlerinin kokusunu alabilir. Na'vi vizyonu ayrıca , esasen bu oyunun kendi Pandorapedia'sı görevi gören ve burada bitki örtüsü ve faunanın bilgisini öğrenebilecekleri " Avcı Rehberi " için de kullanılıyor .

Oyuncu bazen vücutlarına yerleştirilmiş izleme cihazlarıyla RDA tarafından kaçak avlanan hayvanları bulacaktır. Oyuncu bunları kaydetmeyi seçebilir.

Belirli kamp ateşlerinde ve dinlenme noktalarında oyuncular, gündüz/gece döngüsünü ilerletmek için "zaman geçirmeyi" seçebilirler. Bu, karakterlerin görevler için ihtiyaç duyulduğunda ortaya çıkmasını veya bitkileri en iyi zamanda hasat etmesini tetikleyebilir.

Oyuncular bitki örtüsü ve yaban hayatından kaynak toplayabilirler . Geliştiricilerden birine göre oyun, serinin temalarına aykırı olduğu için "gördüğünüz her şeyi istiflemek ve almak" ile ilgili değil. Na'vi'lerin doğası Pandora ile uyum içinde yaşamaları, sadece yaşamak için ihtiyaç duydukları şeyleri almalarıdır; onların doğayı kaynakları için sömürdüğünü tasvir etme fikri buna aykırıdır. Aksine, eşya avcılığı ve toplamanın yalnızca "en iyiyi bulmak" ile ilgili olması gerekiyor. 

Karakterler

Oyun karakterlerinin çevreye tepki verdiği (örneğin hava durumu hakkında yorum yaptığı) ve kahramanın aldığı kararlar ve bunların ilerleyişi hakkında yorum yapacağı belirtildi.

Önceki Avatar: The Game, esas olarak getirme görevlerini yerine getirmek için var olan yumuşak karakterlere yer verdiği için eleştirildi. Ancak Frontiers of Pandora'nın , geliştiricilerin "Na'vi kültürünü ve mirasını gerçekten aktarmak istedikleri" "zengin bir karakter kadrosuna" sahip olduğu iddia ediliyor. Bu nedenle her karakterin kendine ait bağımsız yan hikayeleri vardır.

Dövüş

Oyuncunun hem Na'vi hem de insan silahlarına erişimi vardır. İlkinin örnekleri arasında uzun ve kısa yaylar ve mızrak atıcılar yer alır ve ikincinin örnekleri arasında saldırı tüfekleri, pompalı tüfekler ve roketatarlar bulunur. Bütün bunlar birinci şahıs oyun aracılığıyla gerçekleştirilir. Na'vi silahları gizlilik için uygundur ve çevrede yetişen bitkiler toplanarak oklar üretilebilir. Bunun tersine, silahlar güçlüdür ama gürültülüdürler. İnsan silahlarına yönelik cephane, yalnızca RDA ileri karakollarında veya ölü askerlerin üzerinde cephane bulunarak doldurulabilir. Oyun, oyuncuyu bir oyun tarzına zorlamayacak, bunun yerine hangi yaklaşımı tercih edeceklerine karar vermelerine izin verecek.

Oyun boyunca oyuncular RDA ileri karakollarına saldırır. Bu tesisler bulundukları alanları kirletiyor ve bunların yok edilmesi doğanın onları geri kazanmasına olanak tanıyor. Oyuncunun toplayabileceği yeni kaynaklara çeviri yapılıyor. 

Oyuncu, insanların nerede olduğuna dair genel bir okuma elde etmek için içgüdülerini kullanarak RDA üslerini kapsayabilir. Tuzaklar, asa askısı adı verilen bir silah kullanılarak kurulabilir. RDA'nın üslerinin yok edilmesi, Pandora'nın hasarlı ortamının kirlilikten kurtulmasına ve bitki örtüsünün toplanmasına olanak tanır. Ayrıca Sistem Sorgulama Cihazı (SID) olarak bilinen bir cihazı kullanarak RDA üslerinde bulunabilen bir bilgisayar korsanlığı mini oyunu da vardır .

Oyuncular Pandoran hayvanlarını ve yaban hayatını öldürebilir.

Özelleştirme

Oyuncu karakteri bir karakter oluşturucuda özelleştirilebilir. Özelleştirilebilir öğeler arasında oyuncunun başı, beli, kolları ve bacakları bulunur. 

Oyuncular isimlendirebilecekleri, besleyebilecekleri ve kişiselleştirebilecekleri kendi ikranlarıyla bağ kuracaklar. Uçarken akrobasi deneyimi yaşayabilir ve hava savaşlarında RDA ile savaşabilirler.  İkran öldürülemez.  Her ikran'ın, her oyun için rastgele seçilmiş kendi favori yemeği olduğu söylenir.

Oyunda silahlar ve tabaklar dahil bir işçilik sistemi var; bu sarf malzemeleri durum etkilerine ve bonuslara dönüşür. Bir bölgedeki daha iyi işçilik malzemeleri, bölgenin RDA tabanı çıkarıldığında kullanılabilir hale gelir. 

Oyun bir yetenek ağacı yükseltme sistemine sahiptir.  Bu yükseltme sistemine Tarsyu bitkisini kullanarak Eywa'ya bağlanarak erişilir , böylece geçmiş Na'vi atalarının anılarından öğrenilir. Beceri ağacının aşağıdaki dalları vardır:

  • Avcı: Takip yeteneklerini geliştirmeye ve daha kaliteli malzemeleri belirlemeye yönelik becerilerin kilidini açar
  • Maker: Pişirme ve işçilik özelliklerini geliştirir
  • Binici: Oyuncunun ikranı için beceriler sağlar
  • Hayatta Kalan: Sağlıkla ilgili istatistikler sağlar ve envanter boyutunu artırır
  • Savaşçı: Silah kullanma becerisini artırır.

İşbirliği modu

Oyuncunun bir arkadaşıyla baştan sona tüm hikaye kampanyasını deneyimlemesine olanak tanıyan isteğe bağlı iki oyunculu işbirliği vardır. Oyun çapraz platformu destekliyor, böylece PC, Xbox ve PlayStation oyuncuları birlikte çalışabiliyor.

Co-op, oyuncu " Aranahe Klanı " görevini tamamladıktan sonra kullanılabilir. İşbirliğinde, bir oyuncu ev sahibi (oturuma davet eden kişi) olarak hareket eder, diğeri ise misafirdir (daveti kabul eden kişi). İşbirliği oturumu başladığında dünya, ev sahibinin ilerlemesini yansıtacak. İşbirliğinde tamamlanan görev ve etkinliklerin tek başına tekrar oynanmasına gerek yoktur. Oyuncular, teçhizat, eşyalar ve koleksiyon parçaları da dahil olmak üzere kooperatif oturumu sırasında kazanılan tüm ilerlemeyi korur.

İşbirliği sırasında zorluk söz konusu olduğunda oyun, her oyuncunun ne kadar hasar alacağı ve ne kadar hasar vereceği konusunda bireysel ayarlarına saygı gösterir. Ayrıca her oyuncunun Savaş Gücünü de (ekipmanınızın ve becerilerinizin birleşik ölçümü) hesaba katar. Zorluğun oyuncunun Savaş Gücüne bağlı olduğu durumlarda oyun, zorluk seviyesini davet göndererek kooperatif oturumunu başlatan sunucuyu yansıtacak şekilde uyarlayacaktır.

Ses ve müzik

Oyunun ana teması Na'vi dilinde söylenen Halkın Çığlığıdır .

Müziği Pınar Toprak'a ait; Skorun oyuncuların kalplerinde ve zihinlerinde yankı bulmasını, böylece unutulmaz olmasını ve onlarla birlikte kalmasını amaçladı. Diğer bir amaç da, farklı bölgelerin ve klanların benzersiz hissetmeleri için farklı müziklere sahip olmasını sağlamak ve oyuncunun Na'vi olma yolculuğunu sembolize etmek için daha "organik" müziğe geçmekti. Simon Landry, müzik Kraliyet Ulusal İskoç Orkestrası ile kaydedildiğinde denetledi.

Ses direktörü Alex Riviere, ses tasarımının ana hedeflerinden birinin, oyuncuyu video oyunu oynadığını unutacak kadar meşgul etmek olduğunu söyledi. Avatar serisinin müzik kimliğine sadık kalmak istiyordu .

Gelişim

2008'den bu yana Ubisoft'un sahibi olduğu bir stüdyo olan Massive Entertainment AB, en çok açık dünya nişancı oyunu Tom Clancy's The Division üzerindeki çalışmalarıyla tanınıyor . The Division için kullanılan özel oyun motoru Snowdrop, büyük miktarda ayrıntı, dinamik küresel aydınlatma aydınlatması ve gerçek zamanlı yıkım efektleriyle gerçekçi oyun ortamlarının oluşturulmasına olanak tanır. 

Ubiosoft, Frontiers'tan bağımsız olarak bir Avatar oyunu konsepti üzerinde çalıştı . Konsept kanıtı Lightstorm'a getirildi. Lightstorm sahadan etkilendi. 

Snowdrop'ta bir prototip çalışmasını gördükten sonra James Cameron ve Lightstorm oyun ortaklığını kabul etti. Daha sonra Avatar Projesi olarak bilinen oyunun duyurusu, en iyi yeteneklerin Avatar Projesi geliştirme ekibine çekilmesine yardımcı olmak amacıyla San Francisco, California'daki 2017 Oyun Geliştiricileri Konferansı sırasında koordine edildi. Ubisoft daha sonra Massive'in Avatar Projesi geliştirme ekibinin, Massive'in The Division geliştirme ekibinden ayrı, özel bir ekip olduğunu açıkladı. 

8 Ağustos 2017'de Massive, Ubisoft Stockholm'ün Avatar Projesi'nde işbirlikçisi olacağını duyurdu. Ubisoft'un oyunun resmi web sitesinde, Massive Entertainment'ın yanı sıra Ubisoft Düsseldorf ve Ubisoft Shanghai da geliştiriciler olarak listelendi.

Massive ekibi, ortamın içine dalmak için ilk filmi defalarca izledi. Yayınlanmadan önce The Way of Water'ın senaryosunu okumalarına izin verildi ve Lightstorm tarafından ortam hakkında ek bilgi verildi. Lightstorm, oyundaki herhangi bir öğe üzerinde son söz hakkına sahipti. 

Birinci şahıs modu, oyuncunun kendisini Pandora'ya daha yakın hissetmesini amaçlayan stilistik bir seçimdir: "Birinci şahıs bakış açısı, yeni bir yere dalmanın en iyi yoludur. Pandora'nın ayrıntılarında ve teknolojisinde o kadar çok şey var ki, tüm bu başka dünyaya ait, tepkisel şeyler ve onlara dokunmak ve nasıl tepki verdiklerini görmek istiyorsunuz. Birinci şahıs en dokunsal ve en önemlisi en sürükleyici olanıydı."

21 Temmuz 2022'de, bir yatırımcı görüşmesi sırasında Avatar: Frontiers of Pandora'nın 2022 sürümünden Nisan 2023 ile Mart 2024 arasındaki sürüme ertelendi .

12 Haziran 2023'te Ubisoft, Frontiers of Pandora hakkında ek bilgilerin açıklandığı "Ubisoft Forward" etkinliğini düzenledi.

DLC (lansman sonrası içerik)

Hikaye Paketi 1: Gökyüzü Kırıcı (Yaz 2024)

"Gökyüzünde gizemli bir gölge beliriyor ve aşağıdaki büyük oyun festivallerini kutlayan Na'vi klanlarını tehdit ediyor. RDA ile yüzleşin ve klanların birliğini koruyun."

Hikaye Paketi 2: Kulelerin Sırları (Güz 2024)

"Bu yeni kanyon bölgesinin sırlarını ortaya çıkarmak ve çok geç olmadan barışı yeniden sağlamak için ölüm perinizde destansı bir hava savaşına katılın!"

Bonus Görev: Tanıdık Yankılar

"Son derece güvenli bir RDA askeri üssüne sızın ve gizli verilerini hackleyerek onları içeriden sabote edin."

Sürümler

Oyunun birden fazla versiyonu bulunmaktadır. Sadece oyunu içeren bir temel sürüm var. Oyunun herhangi bir yerden ön sipariş verilmesi, 1 karakter kozmetik ve 1 benzersiz silah görünümü içeren "Child of Two Worlds" paketiyle sonuçlandı. Daha sonra üç büyük baskı yapıldı:

Altın Sürüm (dijital):

  • Child of Two Worlds ön sipariş bonusunu içerir
  • Sezon Bileti (2 DLC), The Sky Breaker, Secrets of Spires.
  • Bonus Görev (Aile Yankıları)
  • Direniş Banshee Bineği: 1 Benzersiz Banshee Görünümü
  • Direnç Ekipmanı Paketi: 1 Karakter Donanım Seti ve 1 Silah

Ultimate Sürüm (dijital):

  • Gold Edition'daki her şeyin yanı sıra şunları içerir:
    • Sarentu Heritage Kozmetik Paketi: (1 Karakter Kozmetik Seti, 1 Premium Silah Görünümü, 1 Banshee Kozmetik Seti)
    • Sarentu Avcı Ekipman Paketi: (1 Karakter Donanım Seti ve 1 Benzersiz Silah)
    • Dijital Sanat Kitabı

Koleksiyon Sürümü (fiziksel):

  • Ultimate Edition'daki (ve dolayısıyla Gold Edition'daki) her şeyi içerir
  • Koleksiyoncu Ambalajıyla birlikte gelir
  • Direnç Alanı Not Defteri
  • Premium Orijinallik Sertifikası
  • 3 Taşbaskı
  • 35 cm'lik Na'vi kadın heykeli
  • Oyunu içeren Steelbook
  • AMP Suit planı
  • 128 sayfalık fiziksel sanat kitabı

"Ultimate" Sürümünün, fiziksel koleksiyon öğelerinden yoksun olması nedeniyle biraz yanlış bir isim olduğunu ve bu nedenle Collector's Edition'ın, en fazla içeriği isteyenler tarafından en iyi sürüm olarak kabul edilebileceğini unutmayın.

Resepsiyon

Frontiers of Pandora genel olarak olumlu eleştiriler aldı ve şu anda Metacritic'te 73/100 puana sahip.

GameSpot oyuna 8/10 verdi ve heyecan verici bir dövüşe ve güzel bir açık dünyaya sahip olduğunu hissetti. Hikayenin ilginç olduğunu hissettiler, ancak açık dünya sorununun çok zayıf yayılmasından dolayı sıkıntı çekiyorlar, bu da özellikle ilk temastan birkaç saat sonra karakterlerin adlarını ve rollerinin ne olduğunu hatırlamayı zorlaştırıyor. Bazı NPC'ler, oyuncunun oynamamış olabileceği yan görevlere gönderilir ve bu da onlara karakterlerine tek kullanımlık bir nitelik kazandırır.

GaneRant buna pek nazik davranmadı ve 2,5/5 vererek şu yorumda bulundu: "Frontiers of Pandora, Cameron'un filmlerinin hak ettiği oyuna daha az benziyor ve daha çok hoş karşılanışını çok çabuk tüketen bir tema parkı gezisine benziyor." Oyunun oynanışında ve hikayesinde başarısız olduğunu hissettiler, bunları tahmin edilebilir, genel ve tekrarlayıcı buldular ve bunun bir Ubisoft formülünden beklenecek şey olduğu yorumunu yaptılar. Mercer'in hikayede bir düşman olarak rol almaması nedeniyle hayal kırıklığına uğradılar, onun varlığının gerçekten hissedilmediğini hissettiler.

İncelemeci ayrıca avlanma mekanizmalarını da eleştirdi; The Way of Water , tulkun ile ilgili hayvan hakları sorunlarına odaklanırken, Frontiers , oyuncunun, istatistik artışlarını artıran et bazlı yemekler oluşturmak için uysal hayvanları öldürmesini sağlayarak, sanal hayvanları öldürmek istemeyen oyuncuları oynanışta dezavantajlı duruma sokuyor. Kahramanın öldürülen hayvanlar için kısa bir dua okumasına ve Na'vi'lerin avlandığı bilinmesine rağmen, eleştirmen, av hayvanlarını öne çıkarmanın hala "utanç verici derecede ironik" ve sağır bir tavır olduğunu, avlanma olsaydı temaların daha iyi olacağını düşündüğünü belirtti. sistem ilk etapta dahil edilmedi.

Diğer bilgiler

  • 2024'te So'lek karakterinin yer aldığı bir bağlantılı çizgi roman olacak .
  • Fransızca, Almanca, İspanyolca ve Portekizce dillerinde ses dublajları mevcuttur.
  • Na'vi dilinin geliştiricisi Paul Frommer , Na'viteri.org sitesinde dilin doğru olmasını sağlamak için Frontiers of Pandora'ya katkıda bulunduğunu belirtti. Ayrıca yeni fauna ve floranın isimlerine de katkıda bulundu.
  • Oyunun hikayesinin yazarlarının, hikayenin doğru ve kanuna uygun olmasını sağlamak amacıyla Avatar 3 , Avatar 4 ve Avatar 5'in senaryolarını okumalarına izin verildi. Jon Landau ayrıca Frontiers of Pandora'nın Avatar 3 ile bağlantıları olacağından bahsetti ancak bunun nasıl olacağı konusunda ayrıntı vermedi. [15]
  • Trudy Chacón'un Samson'u oyunda bulundu.
  • Frontiers of Pandora piyasaya sürüldüğü sırada biraz sorunluydu ve hatalar oyuncunun hedeflere takılıp kalmasına ve ilerleyememesine neden olabiliyordu. The Missing Hunter görevinde , Zomey'in yere sıkışıp kalması, oyuncuların yumuşak kilitlenmesine ve tüm oyunu yeniden başlatmaları için onlara baskı yapmasına neden olan kötü şöhretli bir hata vardı . Büyük hataların çoğu, yayınlandıktan bir hafta sonra 1.02 Yaması'nda düzeltildi.

Dış bağlantılar

Referanslar

  1. ↑ Şuraya atla:1,0 1,1 1,2